Kobieta śpi w dużym łóżku pod biała pościelą

Czy naprawdę i jak działają suplementy na sen?

Sen to niezwykle ważna część życia, bez której nie moglibyśmy funkcjonować. Dzięki niemu cały nasz organizm regeneruje się, a my nabieramy sił do dalszego działania. Co jednak w przypadku, gdy jakość naszego wypoczynku pozostawia wiele do życzenia i np. budzimy się zmęczeni? Czy suplementy na sen mogą być dla nas pomocą? Jak działają takie środki? Przeczytaj poniższy artykuł i uzyskaj odpowiedzi na nurtujące pytania.

Suplementy receptą na problemy?

Mnóstwo ludzi zadaje sobie pytanie, czy suplementy byłyby w stanie pomóc im uzyskać efekty, jakich by oczekiwali. Wielu podważa jakąkolwiek skuteczność środków tego typu. Tymczasem należy zdać sobie sprawę, że — aby osiągnąć dobre wyniki — nie wystarczy jedynie zażycie suplementu. Na jego sukces składają się także inne czynniki.

Suplementy na sen nie stanowią wyjątku od tej reguły. Próżno oczekiwać zadowalających efektów, polegając wyłącznie na samym ich zażywaniu. Takie środki zawsze powinny stanowić uzupełnienie zdrowego trybu życia, a nie być traktowane jako łatwy sposób na osiągnięcie celu. Trzeba więc m.in. zadbać o wygospodarowanie wystarczającej ilości czasu na sen, by efektywnie wspomóc jego jakość suplementami. Nawet najlepszy środek nie da żadnych rezultatów, jeśli ktoś prowadzi ogólnie niezdrowy tryb życia.

Co mogą zawierać w swoim składzie suplementy na sen?

O skuteczności danego specyfiku decyduje jego skład. W przypadku suplementów na sen niezwykle często stosowanym składnikiem jest melatonina — hormon wpływający na regulację rytmu dobowego i wspomagający zasypianie.

Ponadto wielokrotnie można spotkać połączenie witaminy B6 oraz magnezu. Oba te składniki sprzyjają utrzymaniu prawidłowego metabolizmu energetycznego, wspierają prawidłowe funkcje psychiczne, jak również redukują uczucie zmęczenia. Ich niedobory potrafią zaś bardzo niekorzystnie wpłynąć na proces zasypiania oraz jakość snu.

Wiele różnego rodzaju prozdrowotnych preparatów wykorzystuje także wyciągi i ekstrakty z ziół. W przypadku suplementów na sen nie jest inaczej. Wykorzystuje się tu m.in. żeń-szeń indyjski, melisę, kozłek lekarski czy chmiel. Właściwości wszystkich wymienionych ziół przyczyniają się do niwelowania problemów z zasypianiem.

Suplementy na sen — efekty stosowania

Efekty stosowania suplementów na sen są zależne od wielu czynników m.in. też od naszego ogólnego stylu życia. Im jest on zdrowszy, tym lepsze działanie specyfików uzupełniających dietę możemy zaobserwować. Znaczenie ma również okres i regularność przyjmowania suplementu. Nie ma co oczekiwać zauważalnych, korzystnych zmian po zażyciu raz na jakiś czas jednej tabletki.

Jeśli jednak podejdziemy do suplementacji na poważnie i z dbałością o szczegóły, efekty mogą nas naprawdę pozytywnie zaskoczyć. Oczywiście pod warunkiem, że sięgniemy po środki dobrej jakości. Korzyści, jakie możemy zauważyć przy odpowiednim stosowaniu suplementów na sen, to m.in.:

  • skrócenie czasu zasypiania i uczynienie tego procesu przyjemniejszym,
  • polepszenie funkcji psychicznych i pracy systemu nerwowego,
  • wyciszenie i odprężenie organizmu, sprzyjające redukcji stresu,
  • poprawa zdolności adaptacyjnych organizmu,
  • podwyższenie poziomu odporności na rosnący poziom zmęczenia.

Warto jednak pamiętać, że dobór odpowiednich środków służących suplementacji ma charakter mocno indywidualny. Przy wyborze warto wziąć pod uwagę: płeć, wiek, poziom aktywności fizycznej, a także — co bardzo ważne w przypadku suplementów na sen — poziom stresu i zmęczenia, jaki odczuwamy na co dzień.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.